Sıkça Sorulan Sorular

1) CALLTURK firması hangi yetki ile hareket ediyor?

Callturk, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurum’undan Rehberlik Hizmetleri ve Sabit Telefon hizmetleri konusunda alınmış olan 20/08/2007 ve 16/02/2012 tarihli, RH-007 no'lu lisans belgesiyle hizmet vermektedir.

2) CALLTURK firmasının fiyatları nedir?

Ürünler sayfalarında fiyat bilgilerine ulaşabilirsiniz.

3) İsimden Sorgu ile Numaradan Sorgu arasındaki fark nedir?

İsimden Sorgu ile o isimdeki kişilerin bilgisine ulaşırsınız. Numaradan arama ile yaptığınız sorgulama kesin olarak o hattın kayıtlı olduğu kişi bilgisini verecektir.

4) İsimden arama yaptım, hiç sonuç bulamadım. Bu kişinin kendi adına kayıtlı bir telefonu bile yok mu demek oluyor?

Bu kişinin üstüne kayıtlı bir telefon olabilir ancak bu kişi numarasının rehberde görünmesini istemeyen bir kişi var ise bu kişi bilinmeyen numaralar sisteminde bulunamaz.

5) İsimden arama sonucundaki numarayı aradım, aradığım kişi çıkmadı? Neden?

İsim benzerliğinden dolayı da karşılaştığınız numaralara sahip kişiler olabilirler. Bundan dolayı isimden arama ile aldığınız sonuçları kesin sonuç olarak değerlendirmeniz doğru olmayabilir.

6) Numarasını bildiğim birinin numarasını sorguladım ancak aradığım kişiden farklı bir isim çıkıyor?

İlgili telefonu kullananlar hattın sahibi olmayabilir. Rehberlik kayıtları tamamen hat sahipleri ile ilgili bilgilerini içerir.

7) Rehberlik veri tabanından çıkmak istiyorum ne yapmalıyım?

Bağlı bulunduğunuz operatörün müşteri hizmetleri ile görüşüp bu isteğinizi gerçekleştirebilirsiniz. Yaptığınız güncellemeyi ilgili güncelleme kendilerine ulaştığı andan itibaren 7 gün içinde sistemlerinde güncellemek zorundadır. Bu durumda numaranız rehberlik sorgulamalarında görüntülenmez.

8) 11858 numaranızdan nasıl faydalanabilirim?

Turkcell, Vodafone, Avea ve Türk Telekom hatlarından 11858 ‘i tuşladığınızda hizmet alabilirsiniz. 11858 ‘i aramanın bedeli tüm vergiler dahil 2,99 TL/dk ve kontör atış periyodu 60 saniyedir.

9) 11858 hangi saatlerde hizmet veriyor?

11858 hafta içi 8.00 – 18:00 saatleri arasında hizmet vermektedir. Kurumsal Servisler üreten bir teknoloji firmasıdır. Bu servisleri mümkün oldukça insan kullanmadan sistematik olarak sağlamayı amaçlamakta ve servislerini bu yönde geliştirmektedir.

10) UYAP neden yok?

UYAP sistemindeki yapı şu anda insansız hizmet vermeye uygun bir yapı ve iş modeli içermiyor. Bundan dolayı sistemimize dâhil etmedik.

11) AGIS nedir?

YTS kullanan Kurumlar ve Hukuk Büroları için, /etcBASE ve CALLTURK tarafından geliştirilmiş, YDS’deki dosyaların muhataplarına daha hızlı ve etkin ulaşmalarını sağlayan, Yeni nesil teknolojileri ve servisleri kullanan Abonelik esasi ile çalışan hizmet modelidir.